Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Resource accountability: Enforcing state responsibilities for sufficient and equitable resources used effectively to provide all students a quality education

Tytuł:
Resource accountability: Enforcing state responsibilities for sufficient and equitable resources used effectively to provide all students a quality education
Autorzy:
David G. Sciarra
Molly A. Hunter
Temat:
accountability
resource accountability
educational equity
equal education
needs assessment
economically disadvantaged
academic standards
college- and career-readiness
Education
Źródło:
Education Policy Analysis Archives, Vol 23, Iss 0 (2015)
Wydawca:
Arizona State University, 2015.
Rok publikacji:
2015
Kolekcja:
LCC:Education
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
Spanish; Castilian
Portuguese
ISSN:
1068-2341
Relacje:
https://epaa.asu.edu/ojs/article/view/2032; https://doaj.org/toc/1068-2341
DOI:
10.14507/epaa.v23.2032
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/4e7cb9781d2f419fb99113b6f622f9da  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.4e7cb9781d2f419fb99113b6f622f9da
Czasopismo naukowe
Darling-Hammond, Wilhoit, and Pittenger (2014) addressed the need for states to align their accountability systems with new college- and career-ready learning standards. The authors recommended a new accountability paradigm that focuses on 1) meaningful learning, enabled by 2) professionally skilled and committed educators, and supported by 3) adequate and appropriate resources. This paper explicates the provision of adequate and appropriate resources, the third of these three pillars of a comprehensive approach to accountability. Adequate resources, effectively used, are prerequisites to building the capacity of schools to deliver the two other pillars, professionally skilled and committed educators and meaningful learning. Also, the effective use of public school funding is an oft-ignored but crucial step toward ensuring equal educational opportunity for all students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies