Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The preferences of consumers for organic tea: Evidence from a stated choice experiment

Tytuł:
The preferences of consumers for organic tea: Evidence from a stated choice experiment
Autorzy:
Hashem Mahmoudi
Mostafa Farajpour
Samira Afrasiabi
Temat:
Choice experiment
Organic tea
Conditional Logit model
Endogenous attendance attributes
Agriculture (General)
S1-972
Źródło:
Journal of the Saudi Society of Agricultural Sciences, Vol 20, Iss 4, Pp 265-269 (2021)
Wydawca:
Elsevier, 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Agriculture (General)
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
1658-077X
Relacje:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1658077X2100028X; https://doaj.org/toc/1658-077X
DOI:
10.1016/j.jssas.2021.02.006
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/4ed1fdc00a3943d98411c39a8d0ee2bc  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.4ed1fdc00a3943d98411c39a8d0ee2bc
Czasopismo naukowe
Organic farming plays an important role in sustainable development. Advances in organic farming can be based on consumer preferences and, therefore, it is important to determine how consumers prefer organic products in moving towards sustainable agricultural development. Choice experiment (CE) is a stated-preference approach to evaluate consumer preferences. Some respondents may not take into account all attributes in the process of CE, thereby causing heterogeneity in collective respondent behavior. The present study uses the “Endogenous Attendance Attributes (EAA)” model which considers heterogeneity in consumer behavior towards selecting organic tea. The analysis was performed according to the preferences of several participants who were selected randomly among consumers of organic tea. The conditional logit and EAA models generated results, along with the calculated coefficients of the attributes of organic tea. Ultimately, these values appeared compatible with consumer preferences for organic tea. Consumers varied in their willingness to pay for organic tea, as revealed by the two models.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies