Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Building a Place Brand on Local Assets: The Case of The Pla de l’Estany District and Its Rebranding

Tytuł:
Building a Place Brand on Local Assets: The Case of The Pla de l’Estany District and Its Rebranding
Autorzy:
Jordi de San Eugenio
Xavier Ginesta
Marc Compte-Pujol
Joan Frigola-Reig
Temat:
Pla de l’Estany
place brand
sustainable development
territorial identity
Environmental effects of industries and plants
TD194-195
Renewable energy sources
TJ807-830
Environmental sciences
GE1-350
Źródło:
Sustainability, Vol 11, Iss 11, p 3218 (2019)
Wydawca:
MDPI AG, 2019.
Rok publikacji:
2019
Kolekcja:
LCC:Environmental effects of industries and plants
LCC:Renewable energy sources
LCC:Environmental sciences
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2071-1050
Relacje:
https://www.mdpi.com/2071-1050/11/11/3218; https://doaj.org/toc/2071-1050
DOI:
10.3390/su11113218
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/4f63131be072407da4d79a02797b8949  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.4f63131be072407da4d79a02797b8949
Czasopismo naukowe
The main objective of this article is to analyse whether the positioning of the Pla de l’Estany district, in Catalonia, can be redefined in a context of possible saturation of the sports brand that was structured thanks to the success of the 1992 Olympic Games. Furthermore, this article aims to analyse how to design and implement long-term public policies in place branding. The Pla de l’Estany district is one of the smallest in Catalonia and had its moment of splendour during the Barcelona Olympic Games, which positioned it as a place of natural beauty and sports tourism. However, twenty-five years later, we ask whether this positioning needs to be updated. This research deploys a methodological triangulation that combines in-depth interviews with opinion leaders, discussions in focus groups and an online survey open to citizens. This research presents three conclusions: it places the processes of citizen participation as a key element in the construction of territorial brands; refocuses the narrative of the territory of the Pla de l’Estany based on the concepts of “sustainable nature” and “traditional culture”; and conceptualises place branding not just from the perspective of promoting tourism, but also from that of fomenting sustainable governance.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies