Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

KPI for students satisfaction measurement as an indicator of university management

Tytuł:
KPI for students satisfaction measurement as an indicator of university management
Autorzy:
Alicia Izquierdo-Yusta
Ana Isabel Jiménez-Zarco
Inés González-González
Carmen M. Gómez-Cantó
Temat:
kpi
educación
satisfacción
estudiantes
universidad
gestión
education
satisfaction
students
university
management
Special aspects of education
LC8-6691
Business
HF5001-6182
Źródło:
Journal of Management and Business Education, Vol 3, Iss 2, Pp 108-128 (2020)
Wydawca:
Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 2020.
Rok publikacji:
2020
Kolekcja:
LCC:Special aspects of education
LCC:Business
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
Spanish; Castilian
ISSN:
2605-1044
Relacje:
https:; https://doaj.org/toc/2605-1044
DOI:
10.35564/jmbe.2020.0008
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/56bad2e33b87416b95f0257838857575  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.56bad2e33b87416b95f0257838857575
Czasopismo naukowe
Currently universities need to be competitive. The current environment forces universities to design strategies where the student becomes the center of their activity. Elements such as student satisfaction become key performance indicators of the strategy, so that universities are required to establish metrics that make it possible to measure the level of performance achieved based on the objectives they had previously set. In order to verify it, through a series of dimensions that measure the satisfaction of the teaching-learning process, a scale has been proposed to measure satisfaction. To confirm the consistency of the proposed scale, the reliability and validity indicators of the same were verified. The selected sample corresponds to university students studying undergraduate and master’s degrees in the online mode. Results obtained show the importance of correctly setting the objectives and contents of the different subjects that make up the curricula of each grade, as well as the outstanding role that the teacher has in said process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies