Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A pilot study on the aesthetic communication process of readers interpreting wordless picturebooks based on the Anno’s Journey series

Tytuł:
A pilot study on the aesthetic communication process of readers interpreting wordless picturebooks based on the Anno’s Journey series
Autorzy:
Yu-Chai Lai
Temat:
Aesthetic communication
Wordless picturebooks
Imagination
Pictorial narrative
Iconographic interpretation
Bibliography. Library science. Information resources
Źródło:
Jiàoyù zīliào yǔ túshūguǎn xué, Vol 51, Iss 1, Pp 37-90 (2013)
Wydawca:
Tamkang University Press, 2013.
Rok publikacji:
2013
Kolekcja:
LCC:Bibliography. Library science. Information resources
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
Chinese
ISSN:
1013-090X
Relacje:
http://joemls.dils.tku.edu.tw/fulltext/51/51-1/037-090.pdf; https://doaj.org/toc/1013-090X
DOI:
10.6120/JoEMLS.2013.511/0544.RS.BM
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/57b2b3abaf424faa934ed1f8eee569a3  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.57b2b3abaf424faa934ed1f8eee569a3
Czasopismo naukowe
This study investigated the genealogy of iconographic interpretation. By adopting an aesthetic communication model for reader responses as the basis for consideration, we regarded reader-book interactions as the artistic and receptive poles of the conversational process. Regarding the artistic pole, we explored the inviting structure of iconographic narrative. Regarding the receptive pole, we cited empirical studies in which the results are related to iconographic interpretation, in addition to using personal and imaginative styles to analyze the process of interpreting images. By exemplifying the aesthetic responses of readers when interpreting wordless picture books, we endeavored to refine the aesthetic communication process of pictorial narrative. The findings indicate that the sensory associations, genre knowledge, and picture book creation experiences of the readers introduce new meaning to imagery. Readers can also experience the aesthetic response of re-creation by restructuring the narrative logic of the wordless pages and visually connecting the perceived images, tasks that are similar to the process of animation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies