Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

INTERRELATION OF FLOW EXPERIENCE WITH INTRINSIC MOTIVATION AND PERSONALITY TRAITS IN STUDENTS

Tytuł :
INTERRELATION OF FLOW EXPERIENCE WITH INTRINSIC MOTIVATION AND PERSONALITY TRAITS IN STUDENTS
Autorzy :
Marina I Volk
Daria I Savelieva
Pokaż więcej
Temat :
«поток»
оптимальное переживание
Шкала измерения состояния пото-ка-2
внутренняя мотивация
мотивация в обучении
интроверсия-экстраверсия
эмоцио-нальная стабильность-нейротизм
Education
Psychology
BF1-990
Źródło :
RUDN Journal of Psychology and Pedagogics, Vol 14, Iss 4, Pp 427-439 (2017)
Wydawca :
Peoples’ Friendship University of Russia (RUDN University), 2017.
Rok publikacji :
2017
Kolekcja :
LCC:Education
LCC:Psychology
Typ dokumentu :
article
Opis pliku :
electronic resource
Język :
English
Russian
ISSN :
2313-1683
2313-1705
Relacje :
http://journals.rudn.ru/psychology-pedagogics/article/view/17257; https://doaj.org/toc/2313-1683; https://doaj.org/toc/2313-1705
DOI :
10.22363/2313-1683-2017-14-4-427-439
Dostęp URL :
https://doaj.org/article/e58f28e40a7c4ab282b56be02cfe53de
Numer akcesji :
edsdoj.58f28e40a7c4ab282b56be02cfe53de
Czasopismo naukowe
The study examines the experience of “flow” in its relationship with the motivation and individuality of students. The flow pattern is clarified by the analyses of presence of elements related to motivation. The article discusses different approaches to the determination of flow-state within holistic and causal directions, provides an overview of the problematic points of this concept and raises the question of the considering the elements traditionally identified as the part of flow as elements of motivation. The empirical study involved 133 university students of 1-3-years of study. The Russian version of the questionnaire “The flow state scale-2” in the author’s adaptation (D. I. Savelieva), the “academic motivation scale” (T. O. Gordeeva, O. Sychev, E. N. Osin) and the H. Eysenck questionnaire G-EPQ (extroversion-introversion and neuroticism-emotional stability scales) were used. The result of correlation and factor analysis revealed significant relationships of most of the “flow”-elements with motivation to learn (especially with intrinsic motivation). At the same time, it is established that extraversion-introversion is associated only with two elements of “flow” (a clear goal and loss of consciousness), and neuroticism-emotional stability with one (loss of consciousness). An attempt to identify at the empirical level the “flow” elements, matching the theoretical description of motivation has failed. The theoretical reasons of the obtained results, of the relationship of flow, motivation to learn, and individual students’ personal characteristics are discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies