Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Improvement of the combustion process of diesel engine fuel

Tytuł:
Improvement of the combustion process of diesel engine fuel
Autorzy:
Petrov Leonid M.
Borysenko Т. I.
Temat:
piston
cylinder
combustion chamber
crankshaft
technological cavity
General Works
Źródło:
Trudy Odesskogo Politehničeskogo Universiteta, Vol 2, Iss 52, Pp 24-28 (2017)
Wydawca:
Odessa National Polytechnic University, 2017.
Rok publikacji:
2017
Kolekcja:
LCC:General Works
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
Russian
Ukrainian
ISSN:
2076-2429
2223-3814
Relacje:
http://pratsi.opu.ua/articles/show/11685; https://doaj.org/toc/2076-2429; https://doaj.org/toc/2223-3814
DOI:
10.15276/opu.2.52.2017.04
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/5d81739cf7754861868d8669803b5903  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.5d81739cf7754861868d8669803b5903
Czasopismo naukowe
To solve the problem of converting fuel energy in the diesel engine in order to increase its efficiency, it is necessary to create additional conditions for the turbulence of the working mixture. It is proposed to introduce with a certain frequency of surplus air in the work process of the engine, which create additional sources of combustion of fuel and thereby more dynamic transformation of fuel energy into the dynamic process of motion of the piston. In order to realize the proposed technology, diesel engines and microwave differential pressures were used in the working process zone created by the piston and combustion chamber. Solving the problem of fuel combustion and increasing the efficiency of a diesel engine was carried out by creating the holes with relief valves in the piston. The technology and design of a piston with a technological cavity, which differs from previous designs with the presence of pneumatic and air vibropressing in the volume of the combustion chamber, is proposed for the first time, which allows to significantly increase the engine efficiency. The main results of the work were patented under the name of the patent “The method of pneumatic pressuring of the working mixture of a diesel engine”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies