Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A critical analysis of the use of passives and relative clauses in Freshwater Ecology research articles

Tytuł:
A critical analysis of the use of passives and relative clauses in Freshwater Ecology research articles
Autorzy:
Maria Diaz-Redondo
Temat:
relative clauses
English for Academic Purposes
research articles
passives
Language. Linguistic theory. Comparative grammar
P101-410
Źródło:
Revista de Lenguas para Fines Específicos, Vol 27, Iss 1 (2021)
Wydawca:
Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Language. Linguistic theory. Comparative grammar
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
German
English
Spanish; Castilian
French
ISSN:
1133-1127
2340-8561
Relacje:
https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/LFE/article/view/1343; https://doaj.org/toc/1133-1127; https://doaj.org/toc/2340-8561
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/a63181020d0d4aa695d2a2be4fdcaa55  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.63181020d0d4aa695d2a2be4fdcaa55
Czasopismo naukowe
Within the framework of comparative studies, this paper discusses the use of passives and relative clauses in Freshwater Ecology research articles. In a corpus of 20 articles, a critical analysis was undertaken in order to highlight existing differences between native and non-native English-speaking authors, male and female researchers, time periods and journal categories. Results revealed non-native English research writers making more use of both passives and relative structures. However, only gender differences were found in the use of relative clauses, with female researchers employing more relatives than their male counterparts. Temporal differences are consistent with previous research that noted a shift towards a less formal discourse in scientific writing. From a didactic point of view, findings of this study are expected to broaden the knowledge of existing variations in scientific writing so that EAP scholars may develop practical writing strategies at the undergraduate or postgraduate level in universities worldwide.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies