Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Impact of female students’ perceptions on behavioral intention to use video conferencing tools in COVID-19: Data of Vietnam

Tytuł:
Impact of female students’ perceptions on behavioral intention to use video conferencing tools in COVID-19: Data of Vietnam
Autorzy:
The-Hop Bui
Dinh-Hai Luong
Xuan-An Nguyen
Hong-Lien Nguyen
Thanh-Thuy Ngo
Temat:
Video conferencing tools
Female students
Vietnam
Distance learning
COVID-19
Behavioral intention
Computer applications to medicine. Medical informatics
R858-859.7
Science (General)
Q1-390
Źródło:
Data in Brief, Vol 32, Iss , Pp 106142- (2020)
Wydawca:
Elsevier, 2020.
Rok publikacji:
2020
Kolekcja:
LCC:Computer applications to medicine. Medical informatics
LCC:Science (General)
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2352-3409
Relacje:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352340920310362; https://doaj.org/toc/2352-3409
DOI:
10.1016/j.dib.2020.106142
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/6b111b71dd6f48bb9ba2651a86a918d6  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.6b111b71dd6f48bb9ba2651a86a918d6
Czasopismo naukowe
This paper presents the dataset of a survey on Vietnamese female students’ behavioral intention to use video conferencing tools (VCTs; e.g. Zoom, Microsoft Teams or Google Hangout) in COVID-19 pandemic. The questionnaire was designed based on the Technology Acceptance Model according to the result of research conducted by [1] and [2]. The survey was conducted on an online platform using the questionnaire of 21 items to collect the information of respondents’ characteristics and their perception on computer self-efficacy, computer playfulness, COVID-19 context, behavioral intention to Use VCTs. The dataset contains 254 valid responses from female students who have been in distance learning in Vietnam. It can serve as a reference source for future studies on educational equity and for policy making on distance education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies