Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How Social Media Use at Work Affects Improvement of Older People’s Willingness to Delay Retirement During Transfer From Demographic Bonus to Health Bonus: Causal Relationship Empirical Study

Tytuł:
How Social Media Use at Work Affects Improvement of Older People’s Willingness to Delay Retirement During Transfer From Demographic Bonus to Health Bonus: Causal Relationship Empirical Study
Autorzy:
Ma, Yiming
Liang, Changyong
Gu, Dongxiao
Zhao, Shuping
Yang, Xuejie
Wang, Xiaoyu
Temat:
Computer applications to medicine. Medical informatics
R858-859.7
Public aspects of medicine
RA1-1270
Źródło:
Journal of Medical Internet Research, Vol 23, Iss 2, p e18264 (2021)
Wydawca:
JMIR Publications, 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Computer applications to medicine. Medical informatics
LCC:Public aspects of medicine
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
1438-8871
Relacje:
https://www.jmir.org/2021/2/e18264; https://doaj.org/toc/1438-8871
DOI:
10.2196/18264
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/ede6cd3dd05045ab8dc08e8d542a4a3f  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.6cd3dd05045ab8dc08e8d542a4a3f
Czasopismo naukowe
BackgroundWith the increased older population in China and the subsequent reduced labor force, the “demographic bonus” is disappearing. The Chinese government proposed a Healthy China strategy in 2017. The transfer of the demographic bonus to a “health bonus” extended the working life of people and reduced the negative impact of the population’s aging on the labor force structure. ObjectiveThis research focuses on the effect of older workers’ social media usage at work on their work ability (related to both physical and mental health) and thus their willingness to delay retirement. MethodsThe questionnaire respondents were older than 55 years, and they obtained the questionnaire from social media, from June to July 2018. A total of 1020 valid questionnaires were collected, and SmartPLS 3.28 (SmartPLS GmbH) was used to analyze the data. Effects were analyzed using 2-tailed t tests. Results(1) Use of social media at work can improve information support (t14=13.318, P
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies