Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Using Hybrid Angle/Distance Information for Distributed Topology Control in Vehicular Sensor Networks

Tytuł:
Using Hybrid Angle/Distance Information for Distributed Topology Control in Vehicular Sensor Networks
Autorzy:
Chao-Chi Huang
Yang-Hung Chiu
Chih-Yu Wen
Temat:
telematics
vehicular sensor networks
topology control
Chemical technology
TP1-1185
Źródło:
Sensors, Vol 14, Iss 11, Pp 20188-20216 (2014)
Wydawca:
MDPI AG, 2014.
Rok publikacji:
2014
Kolekcja:
LCC:Chemical technology
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
1424-8220
Relacje:
http://www.mdpi.com/1424-8220/14/11/20188; https://doaj.org/toc/1424-8220
DOI:
10.3390/s141120188
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/74e42abc1d8d4b6ab0cf9b5dbf621bef  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.74e42abc1d8d4b6ab0cf9b5dbf621bef
Czasopismo naukowe
In a vehicular sensor network (VSN), the key design issue is how to organize vehicles effectively, such that the local network topology can be stabilized quickly. In this work, each vehicle with on-board sensors can be considered as a local controller associated with a group of communication members. In order to balance the load among the nodes and govern the local topology change, a group formation scheme using localized criteria is implemented. The proposed distributed topology control method focuses on reducing the rate of group member change and avoiding the unnecessary information exchange. Two major phases are sequentially applied to choose the group members of each vehicle using hybrid angle/distance information. The operation of Phase I is based on the concept of the cone-based method, which can select the desired vehicles quickly. Afterwards, the proposed time-slot method is further applied to stabilize the network topology. Given the network structure in Phase I, a routing scheme is presented in Phase II. The network behaviors are explored through simulation and analysis in a variety of scenarios. The results show that the proposed mechanism is a scalable and effective control framework for VSNs.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies