Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Optimal path planning based on A* algorithm for submarine mining vehicle

Tytuł :
Optimal path planning based on A* algorithm for submarine mining vehicle
Autorzy :
Chen Yuheng
Wu Hongyun
Sui Qiru
Chen Yinghao
Wang Rongyao
Chen Bei
Chen Bingzheng
Li Jingwei
Yin Boling
Wang Chunlai
Pokaż więcej
Temat :
a* algorithm
optimum control
heuristic search
seabed mining vehicle
Engineering (General). Civil engineering (General)
TA1-2040
Źródło :
MATEC Web of Conferences, Vol 309, p 04006 (2020)
Wydawca :
EDP Sciences, 2020.
Rok publikacji :
2020
Kolekcja :
LCC:Engineering (General). Civil engineering (General)
Typ dokumentu :
article
Opis pliku :
electronic resource
Język :
English
French
ISSN :
2261-236X
Relacje :
https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2020/05/matecconf_cscns2020_04006.pdf; https://doaj.org/toc/2261-236X
DOI :
10.1051/matecconf/202030904006
Dostęp URL :
https://doaj.org/article/78811c6c05b749b680fe583a6a223851
Numer akcesji :
edsdoj.78811c6c05b749b680fe583a6a223851
Czasopismo naukowe
Deep sea mining, as a frontier area in China, urgently needs to make progress in automatic navigation technology. In order to improve the operation efficiency of the seabed mining machine on the soft seabed, the submarine mining vehicle which complete the mining work in a certain mining area need to enter the next mining area quickly and economically. As a classical algorithm, the majority of scholars consider that A * algorithm is the most practical path planning search algorithm. Considering the limitation of operation conditions, the three-dimensional diagram is transformed into two-dimensional diagram by interpolation method when the seabed terrain conditions allow, and then the obstacles can be marked in two-dimensional diagram. A* algorithm was applied into the path planning of mining truck. The simulation results of the paper show that path cost, turning time and turning mode should be considered in the process of avoiding obstacles.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies