Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Web Log Pre-processing and Analysis for Generation of Learning Profiles in Adaptive E-learning

Tytuł:
Web Log Pre-processing and Analysis for Generation of Learning Profiles in Adaptive E-learning
Autorzy:
Radhika M. Pai
Sucheta V. Kolekar
Manohara Pai M. M.
Temat:
Web Log Analysis
Felder-Silverman Learning Style Model
Adaptive E-learning Systems
XML
Data Pre-processing
Sequences
Adaptive User Interface etc.
Education
Technology
Źródło:
EAI Endorsed Transactions on e-Learning, Vol 3, Iss 10, Pp 1-8 (2016)
Wydawca:
European Alliance for Innovation (EAI), 2016.
Rok publikacji:
2016
Kolekcja:
LCC:Education
LCC:Technology
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2032-9253
Relacje:
https://doaj.org/toc/2032-9253
DOI:
10.4108/eai.11-4-2016.151151
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/dd7cde4a1a1a4c35950e95e046eedd23  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.7cde4a1a1a4c35950e95e046eedd23
Czasopismo naukowe
Adaptive E-learning Systems (AESs) enhance the efficiency of online courses in education by providing personalized contents and user interfaces that changes according to learner’s requirements and usage patterns. This paper presents the approach to generate learning profile of each learner which helps to identify the learning styles and provide Adaptive User Interface which includes adaptive learning components and learning material. The proposed method analyzes the captured web usage data to identify the learning profile of the learners. The learning profiles are identified by an algorithmic approach that is based on the frequency of accessing the materials and the time spent on the various learning components on the portal. The captured log data is pre-processed and converted into standard XML format to generate learners sequence data corresponding to the different sessions and time spent. The learning style model adopted in this approach is Felder-Silverman Learning Style Model (FSLSM). This paper also presents the analysis of learner’s activities, preprocessed XML files and generated sequences.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies