Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bionic Research on Bird Feather for Drag Reduction

Tytuł:
Bionic Research on Bird Feather for Drag Reduction
Autorzy:
Beibei Feng
Darong Chen
Jiadao Wang
Xingtuan Yang
Temat:
Mechanical engineering and machinery
TJ1-1570
Źródło:
Advances in Mechanical Engineering, Vol 7 (2015)
Wydawca:
SAGE Publishing, 2015.
Rok publikacji:
2015
Kolekcja:
LCC:Mechanical engineering and machinery
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
1687-8132
Relacje:
https://doaj.org/toc/1687-8132
DOI:
10.1155/2014/849294
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/81c1d3b7856c413eb9b5941c4a99dea2  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.81c1d3b7856c413eb9b5941c4a99dea2
Czasopismo naukowe
To reduce friction drag with bionic method in a more feasible way, the surface microstructure of bird feather was analyzed attempting to reveal the biologic features responding to skin friction drag reduction. Then comparative bionic surface mimicking bird feather was fabricated through hot-rolling technology for drag reduction. The microriblet film was formed on a PVC substrate through a self-developed hot-rolling equipment. The bionic surface with micron-scale riblets formed spontaneously due to the elastic-plastic deformation of PVC in high temperature and high pressure environment. Comparative experiments between micro-structured bionic surface and smooth surface were performed in a wind tunnel to evaluate the effect of bionic surface on drag reduction, and significant drag reduction efficiency was obtained. Numerical simulation results show that microvortex induced in the solid-gas interface of bionic surface has the effect of shear stress reduction and the small level of an additional pressure drag resulting from pressure distribution deviation on bird feather like surface, hence reducing the skin friction drag significantly. Therefore, with remarkable drag reduction performance and simple fabrication technology, the proposed drag reduction technique shows the promise for practical applications.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies