Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effects of an evidence-based practice education program using multifaceted interventions: a quasi-experimental study with undergraduate nursing students

Tytuł:
Effects of an evidence-based practice education program using multifaceted interventions: a quasi-experimental study with undergraduate nursing students
Autorzy:
Jeong Sook Kim
Mee Ock Gu
HeeKyung Chang
Temat:
Evidence-based practice
Simulation
Critical thinking
Nursing students
Special aspects of education
LC8-6691
Medicine
Źródło:
BMC Medical Education, Vol 19, Iss 1, Pp 1-10 (2019)
Wydawca:
BMC, 2019.
Rok publikacji:
2019
Kolekcja:
LCC:Special aspects of education
LCC:Medicine
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
1472-6920
Relacje:
http://link.springer.com/article/10.1186/s12909-019-1501-6; https://doaj.org/toc/1472-6920
DOI:
10.1186/s12909-019-1501-6
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/81db507391934231a1e6f70edca01b68  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.81db507391934231a1e6f70edca01b68
Czasopismo naukowe
Abstract Background Although Evidence-Based Practice (EBP) should be introduced early on in nursing education to develop students’ independence and self-learning ability, there are few such courses for undergraduate nursing students in Korea. This study examined the effects of the EBP education program for undergraduate nursing students (EBP-EPUNS) on nursing students’ knowledge, skills, attitudes, competencies, and future use of EBP. Methods A quasi-experimental study design with pre-test, intervention, and post-test was used. The participants were 44 nursing students (experimental: 22, control: 22). A 20-h long EBP-EPUNS consisting of 5-step EBP components was provided through 8 sessions spread across 4 weeks. Results An independent t-test and a repeated-measures ANOVA showed that the experimental group had statistically significant higher post-test scores on EBP knowledge (p

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies