Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Happy emotion cognition of bimodal audiovisual stimuli optimizes the performance of the P300 speller

Tytuł:
Happy emotion cognition of bimodal audiovisual stimuli optimizes the performance of the P300 speller
Autorzy:
Zhaohua Lu
Qi Li
Ning Gao
Jingjing Yang
Ou Bai
Temat:
audiovisual
brain–computer interface
emotional cognition
face
P300 speller
voice
Neurosciences. Biological psychiatry. Neuropsychiatry
RC321-571
Źródło:
Brain and Behavior, Vol 9, Iss 12, Pp n/a-n/a (2019)
Wydawca:
Wiley, 2019.
Rok publikacji:
2019
Kolekcja:
LCC:Neurosciences. Biological psychiatry. Neuropsychiatry
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2162-3279
Relacje:
https://doaj.org/toc/2162-3279
DOI:
10.1002/brb3.1479
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/88125f6550694e359a26a0146cbb032d  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.88125f6550694e359a26a0146cbb032d
Czasopismo naukowe
Abstract Objective Prior studies of emotional cognition have found that emotion‐based bimodal face and voice stimuli can elicit larger event‐related potential (ERP) amplitudes and enhance neural responses compared with visual‐only emotional face stimuli. Recent studies on brain–computer interface have shown that emotional face stimuli have significantly improved the performance of the traditional P300 speller system, but its performance needs to be further improved for practical applications. Therefore, we herein propose a novel audiovisual P300 speller based on bimodal emotional cognition to further improve the performance of the P300 system. Methods The audiovisual P300 speller we proposed is based on happy emotions, with visual and auditory stimuli that consist of several pairs of smiling faces and audible chuckles (E‐AV spelling paradigm) of different ages and sexes. The control paradigm was the visual‐only emotional face P300 speller (E‐V spelling paradigm). Results We compared the ERP amplitudes, accuracy, and raw bit rate between the E‐AV and E‐V spelling paradigms. The target stimuli elicited significantly increased P300 amplitudes (p
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies