Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

COMPARATIVE STUDY BETWEEN THE OPEN UNIVERSITY OF VENEZUELA (UNA) AND THE NATIONAL DISTANCE EDUCATION UNIVERSITY OF COSTA RICA (UNED)

Tytuł:
COMPARATIVE STUDY BETWEEN THE OPEN UNIVERSITY OF VENEZUELA (UNA) AND THE NATIONAL DISTANCE EDUCATION UNIVERSITY OF COSTA RICA (UNED)
Autorzy:
Zaida Hurtado
Temat:
Estudio comparativo
sistema de educación a distancia
Universidad Nacional Abierta (UNA)
Universidad Estatal a Distancia de Costa Rica
enfoque funcionalista.
Education (General)
L7-991
Theory and practice of education
LB5-3640
Źródło:
RIED: Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, Vol 2, Iss 1, Pp 95-113 (1999)
Wydawca:
Asociación Iberoamericana de Educación Superior y a Distancia (AIESAD), 1999.
Rok publikacji:
1999
Kolekcja:
LCC:Education (General)
LCC:Theory and practice of education
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
Spanish; Castilian
Portuguese
ISSN:
1138-2783
1390-3306
Relacje:
http://revistas.uned.es/index.php/ried/article/view/2088; https://doaj.org/toc/1138-2783; https://doaj.org/toc/1390-3306
DOI:
10.5944/ried.2.1.2088
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/8de2bcc6c72044ae8d18fe3b2cb5eb98  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.8de2bcc6c72044ae8d18fe3b2cb5eb98
Czasopismo naukowe
This paper, based on a documentary research, has as an objective to fulfill a partial comparative study under the Comparative Approach of George Bereday, between the National Distance Education University of Costa Rica (UNED) and the Open University of Venezuela (UNA). To take the functionalism as a theoretical approach forces to examine education in its context emphasizing the intense interrelation of it with its environment. The final hypothesis of comparison is: In spite of the fact the UNA and the UNED originated from a common project, based on a technocratic conception of curriculum and with a clear purpose of forming human resources and extending the offer in higher education using as a mark the distance education methodology, the particular conditions of each educative context within its own social reality give birth to shades and differences that make each institute singular in its own way.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies