Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Autofiction and its fantastic modalities in César Aira’s Cómo me hice monja

Tytuł:
Autofiction and its fantastic modalities in César Aira’s Cómo me hice monja
Autorzy:
Erwin Snauwaert
Temat:
autofiction
fantastic narrative
the monstrous
posthumous narration
césar aira
Language and Literature
French literature - Italian literature - Spanish literature - Portuguese literature
PQ1-3999
Źródło:
Alambique, Vol 7, Iss 2, Pp 1-19 (2020)
Wydawca:
University of South Florida, 2020.
Rok publikacji:
2020
Kolekcja:
LCC:Language and Literature
LCC:French literature - Italian literature - Spanish literature - Portuguese literature
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
Spanish; Castilian
Portuguese
ISSN:
2167-6577
Relacje:
http://scholarcommons.usf.edu/alambique/vol7/iss2/3; https://doaj.org/toc/2167-6577
DOI:
10.5038/2167-6577.7.2.3
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/8e6a61f948394e8b951ef26c2de9971b  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.8e6a61f948394e8b951ef26c2de9971b
Czasopismo naukowe
As a narrative practice in which the author invents a personality and an existence while preserving his personal identity and true name, ‘autofiction’ constitutes a suitable instrument to give rise to ‘the fantastic’. By fusing the narrative pacts of the autobiography and the autobiographical novel, autofiction establishes an ambiguity similar to that of the ‘vacillation’ between the strange and the marvelous, which lays the foundations of the fantastic genre. The continuous allusion to the author’s person, in addition, provides the reference to reality, which is crucial in accentuating the uncanny, and intensifies the sense of perplexity experienced by the reader. This affinity between these concepts will be illustrated in Cómo me hice monja (1993), a short novel by César Aira, in which autofiction elicits the fantastic, at the level of ‘perception’, by merging with the monstrous, and by establishing a posthumous narration, at the level of ‘language’. By acting in concert, these two modalities revive ancestral fears and corroborate the unusual character of the fantastic genre.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies