Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Visual fixations rather than saccades dominate the developmental eye movement test

Tytuł:
Visual fixations rather than saccades dominate the developmental eye movement test
Autorzy:
Nouk Tanke
Annemiek D. Barsingerhorn
F. Nienke Boonstra
Jeroen Goossens
Temat:
Medicine
Science
Źródło:
Scientific Reports, Vol 11, Iss 1, Pp 1-13 (2021)
Wydawca:
Nature Portfolio, 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Medicine
LCC:Science
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2045-2322
Relacje:
https://doaj.org/toc/2045-2322
DOI:
10.1038/s41598-020-80870-5
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/8efbc2052c5048bfaf72fcd49b8067b8  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.8efbc2052c5048bfaf72fcd49b8067b8
Czasopismo naukowe
Abstract When children have visual and/or oculomotor deficits, early diagnosis is critical for rehabilitation. The developmental eye movement (DEM) test is a visual-verbal number naming test that aims to measure oculomotor dysfunction in children by comparing scores on a horizontal and vertical subtest. However, empirical comparison of oculomotor behavior during the two subtests is missing. Here, we measured eye movements of healthy children while they performed a digital version of the DEM. In addition, we measured visual processing speed using the Speed Acuity test. We found that parameters of saccade behavior, such as the number, amplitude, and direction of saccades, correlated with performance on the horizontal, but not the vertical subtest. However, the time spent on making saccades was very short compared to the time spent on number fixations and the total time needed for either subtest. Fixation durations correlated positively with performance on both subtests and co-varied tightly with visual processing speed. Accordingly, horizontal and vertical DEM scores showed a strong positive correlation with visual processing speed. We therefore conclude that the DEM is not suitable to measure saccade behavior, but can be a useful indicator of visual-verbal naming skills, visual processing speed, and other cognitive factors of clinical relevance.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies