Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Validation Study of a Middle Grades Reading Comprehension Assessment

Tytuł:
A Validation Study of a Middle Grades Reading Comprehension Assessment
Autorzy:
Lori Severino
Mary Jean Tecce DeCarlo
Toni Sondergeld
Meltem Izzetoglu
Alia Ammar
Temat:
adolescent
assessment
comprehension
validation process
Theory and practice of education
LB5-3640
Źródło:
RMLE Online: Research in Middle Level Education, Vol 41, Iss 10, Pp 1-16 (2018)
Wydawca:
Taylor & Francis Group, 2018.
Rok publikacji:
2018
Kolekcja:
LCC:Theory and practice of education
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
1940-4476
19404476
Relacje:
https://doaj.org/toc/1940-4476
DOI:
10.1080/19404476.2018.1528200
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/9272619270b74362a9b159009241a337  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.9272619270b74362a9b159009241a337
Czasopismo naukowe
A student’s reading skill is essential to learning. Assessing reading skills, specifically comprehension, is difficult. In the middle grades, students read to learn; and their teachers need a quick, easy assessment that provides immediate data on reading comprehension skill. This study explores the holistic validation approach of one eighth-grade informational text with comprehension questions currently included in the Adolescent Comprehension Evaluation (ACE). Thirty-three eighth-grade students from four different schools participated in the study. Multiple forms of validity evidence were used including test content, response process, internal structure, relationship to other variables, and consequences of testing. These multiple forms of validity evidence provided the researchers with insights into comprehension questions that would not have been uncovered using psychometric means of validation alone. The results of this study support ACE as a direct measure of middle grades students’ reading comprehension.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies