Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Disseminating evidence-based research on mental health and coping to adolescents facing adversity in Lebanon: a pilot of a psychoeducational comic book ‘Somoud’

Tytuł :
Disseminating evidence-based research on mental health and coping to adolescents facing adversity in Lebanon: a pilot of a psychoeducational comic book ‘Somoud’
Autorzy :
Tania Bosqui
Anas Mayya
Liliane Younes
Myriam Claire Baker
Ismat Maktabi Annan
Pokaż więcej
Temat :
Mental health
Wellbeing
Adolescents
Dissemination
Psychoeducation
Special situations and conditions
RC952-1245
Medical emergencies. Critical care. Intensive care. First aid
RC86-88.9
Źródło :
Conflict and Health, Vol 14, Iss 1, Pp 1-10 (2020)
Wydawca :
BMC, 2020.
Rok publikacji :
2020
Kolekcja :
LCC:Special situations and conditions
LCC:Medical emergencies. Critical care. Intensive care. First aid
Typ dokumentu :
article
Opis pliku :
electronic resource
Język :
English
ISSN :
1752-1505
Relacje :
http://link.springer.com/article/10.1186/s13031-020-00324-7; https://doaj.org/toc/1752-1505
DOI :
10.1186/s13031-020-00324-7
Dostęp URL :
https://doaj.org/article/98ed6471ad194084815e0db90a982548
Numer akcesji :
edsdoj.98ed6471ad194084815e0db90a982548
Czasopismo naukowe
Abstract Background Despite advances in the evidence base and scaling up of mental health and psychosocial interventions for children and adolescents affected by conflict and adversity, a theory-practice gap remains, with limited translation of research findings to affected communities. Methods In order to disseminate findings from a review on mental health and coping for children and adolescents, a psychoeducational comic book ‘Somoud’ was developed and piloted with adolescents and their caregivers in Lebanon, using a qualitative Grounded Theory approach. Results In total, 10 participants (5 adolescents, 5 parents), took part in the study. Using Thematic Content Analysis, 6 themes were identified; 1) psychoeducation versus misinterpretation, 2) balancing depth with accessibility, 3) aesthetic appeal, 4) contextual relevance and realism, 5) daily stressors, and 6) parental and social relationships. Conclusions The findings demonstrate the importance of cultural and contextual piloting of psychoeducational content, and the potential usefulness and accessibility of a comic book format to disseminate information to adolescents. Data from the pilot was used to inform the development of a new version of ‘Somoud’ for sharing with adolescents in Lebanon. Further research is required to establish the effectiveness of the psychoeducational book as a ‘self-help’ tool, and to further improve knowledge exchange between researchers and communities.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies