Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Joint Value as a Measure of Sea Trade Port Stakeholder Effect

Tytuł:
Joint Value as a Measure of Sea Trade Port Stakeholder Effect
Autorzy:
Iryna Nyenno
Natalia Rekova
Svetlana Minakova
Temat:
maritime industry
port business model
joint value
stakeholder effect
Social Sciences
Źródło:
Social Sciences, Vol 8, Iss 4, p 120 (2019)
Wydawca:
MDPI AG, 2019.
Rok publikacji:
2019
Kolekcja:
LCC:Social Sciences
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2076-0760
Relacje:
https://www.mdpi.com/2076-0760/8/4/120; https://doaj.org/toc/2076-0760
DOI:
10.3390/socsci8040120
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/9a20b3dc2d6147e8b6538f6cbf701212  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.9a20b3dc2d6147e8b6538f6cbf701212
Czasopismo naukowe
This article is devoted to an efficiency measurement of the maritime industry presented through the joint value of industry stakeholders. A list of factors contributing to the efficiency of the state maritime policy and factors in the development of the maritime industry were defined and separated into four groups: group 1 (infrastructural factors): Renewal of port infrastructure; coastal infrastructure of sea stations; ecological and physical safety; and convenience in reaching the port of departure of a cruise ship; group 2 (management factors): The effectiveness of management mechanisms; the level of automatization and effective communications technologies; the coordination of various types of transport; and the efficiency of port services; group 3 (marketing factors): Tariff policies (tariff amounts, number of port fees, flexibility of the price policy); and competition in the ports; group 4 (service factors): Attractiveness of logistics conditions; the development of international tourism; the development of sea leisure; the development of merchant shipping, shipbuilding, ship repair, and instrument making in the port; and the simplification of port entry procedures. The joint value was considered to be a category at both a macroeconomic and microeconomic level, and it was combined with a multivariate regression model performed on the basis of the statistical analysis and data processing system Statistica 8.0. The complex combination of the results of the multifactorial linear model of the joint value created in the maritime industry led to the conclusion that the best alternative to the development of the port industry in Ukraine is the scenario of state modernization and corporatization in the port business model.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies