Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Energy and the Ways of its Conceptualisation in Cognition: an Attempt at an Epistemological Analysis

Tytuł:
Energy and the Ways of its Conceptualisation in Cognition: an Attempt at an Epistemological Analysis
Autorzy:
Postovalova V.
Temat:
conceptualisation
conceptual comparative studies
transfer
transferology
explicit and implicit transfer
conceptual context
orthodox christian discourse
energy
Philology. Linguistics
P1-1091
Źródło:
Слово.ру: балтийский акцент, Vol 8, Iss 3, Pp 30-59 (2017)
Wydawca:
Immanuel Kant Baltic Federal University, 2017.
Rok publikacji:
2017
Kolekcja:
LCC:Philology. Linguistics
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
Russian
ISSN:
2225-5346
2686-8989
Relacje:
https://journals.kantiana.ru/eng/slovo/3683/10200/; https://doaj.org/toc/2225-5346; https://doaj.org/toc/2686-8989
DOI:
10.5922/2225-5346-2017-3-2
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/a9afa1ead3b8401baf32d65c657c32cf  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.9afa1ead3b8401baf32d65c657c32cf
Czasopismo naukowe
Thе article examines the connection between conceptualisation and transfer of knowledge in the humanities and analyses the role of these processes in the formation of conceptual and terminological framework for different types of discourse. The study draws on an analytical description of the development of the concept of energy in the Christian Orthodox discourse. The description was provided from the perspective of transferology — a new metadiscipline aimed to study the meaning-focused transformations of epistemological formations when transferred between different fields of knowledge. The author considers two types of transference — the explicit and implicit ones. In the former case, the genetic source of transferred epistemological formations — notions, concepts, terms, models, theoretical schemes, etc. — are known. In the latter case, the conceptual sources of the borrowed elements are unclear. The author addresses the need to develop a special epistemological discipline — conceptual comparative studies — aimed to analyse the ways of, and principles behind, the reality studied within discourses of various types.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies