Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Contextual Theory, or Theorizing between the Discursive and the Material

Tytuł:
Contextual Theory, or Theorizing between the Discursive and the Material
Autorzy:
Stover, Chris
Temat:
samba
candomblé
afoxé
ritmo
balanço
circularity
Music
M1-5000
Źródło:
Analytical Approaches to World Music, Vol 7, Iss 2, Pp 13-40 (2020)
Wydawca:
Analytical Approaches to World Music, 2020.
Rok publikacji:
2020
Kolekcja:
LCC:Music
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2158-5296
Relacje:
http://aawmjournal.com/articles/2019b/Stover_AAWM_Vol_7_2.pdf; https://doaj.org/toc/2158-5296
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/9d74c8d6de694750b3adcac3787a1c23  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.9d74c8d6de694750b3adcac3787a1c23
Czasopismo naukowe
How can ethnography and music theory and analysis richly inform one another? One way is to incorporate the words and concepts used by high-level practitioners to build a theoretical scaffolding—to build an analytic framework that stems directly from those words and concepts. This essay develops three theoretical concept-spaces from key words used by the samba and Candomblé communities in Brazil: ritmo, balanço, and circularidade. Rather than attempting to practice “analytic ventriloquism” by suggesting that practitioners thematize their own practices in the ways developed here, it carefully uses these words as entry points into a constellation of original, creative theoretical positions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies