Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Inspecting the Prospect of Augmenting Classroom Management by Reflective Teaching and Use of Motivational Strategies

Tytuł :
Inspecting the Prospect of Augmenting Classroom Management by Reflective Teaching and Use of Motivational Strategies
Autorzy :
Khatereh Khoshsima
Mania Nosratinia
Pokaż więcej
Temat :
classroom management, internal factors, reflective teaching, use of motivational strategies
Philology. Linguistics
P1-1091
English literature
PR1-9680
Źródło :
International Journal of Applied Linguistics and English Literature, Vol 8, Iss 1, Pp 93-103 (2019)
Wydawca :
Australian International Academic Centre PTY. LTD., 2019.
Rok publikacji :
2019
Kolekcja :
LCC:Philology. Linguistics
LCC:English literature
Typ dokumentu :
article
Opis pliku :
electronic resource
Język :
English
ISSN :
2200-3592
2200-3452
Relacje :
https://www.journals.aiac.org.au/index.php/IJALEL/article/view/5250; https://doaj.org/toc/2200-3592; https://doaj.org/toc/2200-3452
Dostęp URL :
https://doaj.org/article/a9f848f7d0ff401caf82446c6a90161e
Numer akcesji :
edsdoj.9f848f7d0ff401caf82446c6a90161e
Czasopismo naukowe
The purpose of the present study was to systematically investigate the relationship among EFL teachers’ Reflective Teaching (RT), Use of Motivational Strategies (UMS), and Classroom Management (CM). For this purpose, 115 male and female EFL teachers, within the age range of 21 to 50 (M = 35) and with 4 to 20 years of teaching experience, were selected based on convenience sampling strategy. They were asked to fill in three questionnaires viz the English Language Teaching Reflection Inventory by Akbari, Behzadpour, and Dadvand (2010), the Motivational Strategies Questionnaire by Cheng and Dӧrnyei (2007), and the Attitudes and Beliefs of Classroom Control Inventory by Martin, Yin, and Baldwin (1998). The formulated research questions were answered through employing both parametric and non-parametric tests. The obtained results indicated that there was a significant and positive correlation between RT and UMS, RT and CM, and UMS and CM. Furthermore, running a multiple regression analysis and comparing the β values revealed that RT has the largest absolute β coefficient, making it the strongest statistically significant unique contributor to predicting CM. UMS turned out to be the second significant predictor of CM scores. Following a discussion on the obtained results, the pertinent implications and recommendations are presented at the end.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies