Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The development of specific educational-diagnostic subject texts to explore predictors of intellectual resources during adolescence: problem, background and basis

Tytuł:
The development of specific educational-diagnostic subject texts to explore predictors of intellectual resources during adolescence: problem, background and basis
Autorzy:
Andrianova Galina Nikolaevna
Kibalchenko Irina Alexandrovna
Temat:
conceptual thinking
educational and diagnostic subject text
teenagers
universal cognitive educational actions
individual cognitive system
History of scholarship and learning. The humanities
AZ20-999
Źródło:
Studia Humanitatis, Vol 4 (2019)
Wydawca:
Institute of Modern Humanitarian Researches, 2019.
Rok publikacji:
2019
Kolekcja:
LCC:History of scholarship and learning. The humanities
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
Russian
ISSN:
2308-8079
Relacje:
http://st-hum.ru/en/node/861/; https://doaj.org/toc/2308-8079
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/b13253d0a2da4c7a944c4b1971f6e2e0  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.b13253d0a2da4c7a944c4b1971f6e2e0
Czasopismo naukowe
Based on the Russian language the article is dedicated to the problem of the evaluation tools’ development, assessing not only subject but also metasubject results. Subtests developed for the teenagers on the basis of the Russian language (“Cognitive generalization’’, “Notional synthesis”, “Involuntary categorization”, “Cognitive content of the concept”) are aimed at the evaluation of study of cognitive structures and knowledge and conceptual experience in the Russian language. The subtests are structures according to the principle of psychodiagnostics tools suggested by M.A. Holodnaya for the study of ways of categorical generalization, conceptual synthesis and conceptual experience. There was confirmed structural and external criterion validity (criterion – academic progress).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies