Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An Evaluation of the Effectiveness of a Medical School Musculoskeletal Curriculum at an Academic Medical Center

Tytuł:
An Evaluation of the Effectiveness of a Medical School Musculoskeletal Curriculum at an Academic Medical Center
Autorzy:
Andy Lalka
Ryan Caldwell
Andrew Black
Frank A Scott
Temat:
Program Evaluation
Musculoskeletal Education
Quality Assurance
Student Assessment
Education
Special aspects of education
LC8-6691
Theory and practice of education
LB5-3640
Źródło:
Higher Learning Research Communications, Vol 8, Iss 2 (2018)
Wydawca:
Laureate Education Inc, 2018.
Rok publikacji:
2018
Kolekcja:
LCC:Education
LCC:Special aspects of education
LCC:Theory and practice of education
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
Spanish; Castilian
ISSN:
2157-6254
Relacje:
https://hlrcjournal.com/index.php/HLRC/article/view/422; https://doaj.org/toc/2157-6254
DOI:
10.18870/hlrc.v8i2.422
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/b51615ba10d340a7b4101e40245acf7e  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.b51615ba10d340a7b4101e40245acf7e
Czasopismo naukowe
Background: Musculoskeletal disorders are common medical problems encountered by physicians and affected 126.6 million Americans in 2012. Musculoskeletal education has inadequate in United States medical schools. Objective: To determine the musculoskeletal competency of third year medical students. Methods: A cross-sectional 25-question nationally validated musculoskeletal competency exam was given to the third year medical students. A survey was given to second and third year medical students to assess students’ level of interest in musculoskeletal medicine and their feedback regarding the curriculum. Results: The mean score of the competency exam was 69.0%. There was 48/107 (44.9%) students’ who reached the minimum passing score of 70%. Free-response feedback from both classes featured themes of more hands-on learning, a longer clinical block, and more small-group learning sessions. Conclusions: Third year medical students scored relatively well on the exam. Student feedback suggests the 2-week musculoskeletal block is useful and relevant to their future careers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies