Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Downside of a carbon tax for environment: Impact of information sharing

Tytuł:
Downside of a carbon tax for environment: Impact of information sharing
Autorzy:
Jia-Jia Nie
Chun-Lai Shi
Yu Xiong
Sen-Mao Xia
Jia-Min Liang
Temat:
Supply chain management
Carbon emissions reduction
Carbon tax
Information sharing
Meteorology. Climatology
QC851-999
Social sciences (General)
H1-99
Źródło:
Advances in Climate Change Research, Vol 11, Iss 2, Pp 92-101 (2020)
Wydawca:
KeAi Communications Co., Ltd., 2020.
Rok publikacji:
2020
Kolekcja:
LCC:Meteorology. Climatology
LCC:Social sciences (General)
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
1674-9278
Relacje:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1674927820300344; https://doaj.org/toc/1674-9278
DOI:
10.1016/j.accre.2020.06.006
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/adba49b21891440d9bb5b08d00d55648  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.ba49b21891440d9bb5b08d00d55648
Czasopismo naukowe
Motivated by the observation that firms invest in carbon emissions reduction to decrease the cost of carbon tax as governments in numerous countries increasingly implement carbon tax to improve the environment, and broad researcher and practitioner agreement that carbon tax implementation always benefits the environment. However, we find that a carbon tax may actually hurt the environment based on a stylized game model with a better-informed retailer (one who controls the demand information sharing with the manufacturer) and a manufacturer. In particular, we find that the carbon emissions reduction may harm the environment if the carbon tax is moderate or both the carbon tax and the demand fluctuation are high. We further reveal free-riding behavior by the retailer, who may enjoy more profit sharing from the supply chain in the presence of carbon emissions reduction. Based on these observations, we argue that a carbon tax does not always benefit the environment when a manufacturer who receives demand information from the retailer responds better to market uncertainty.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies