Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

High velocity projectile impact of a composite rubber/aluminium fluid-filled container

Tytuł:
High velocity projectile impact of a composite rubber/aluminium fluid-filled container
Autorzy:
Pu Zhang
Xiangshao Kong
Zhuo Wang
Cheng Zheng
Haibao Liu
Gan Shi
John P. Dear
Weiguo Wu
Temat:
Composite rubber/aluminium container
Hydrodynamic ram loading
Rubber layer
High-speed projectile
Structural damage
Technology
Źródło:
International Journal of Lightweight Materials and Manufacture, Vol 4, Iss 1, Pp 1-8 (2021)
Wydawca:
KeAi Communications Co., Ltd., 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Technology
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2588-8404
Relacje:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2588840420300445; https://doaj.org/toc/2588-8404
DOI:
10.1016/j.ijlmm.2020.06.007
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/bad777da4b9e4c34b928b500d3c3d1ee  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.bad777da4b9e4c34b928b500d3c3d1ee
Czasopismo naukowe
When penetrated by a high-velocity projectile, a fluid-filled container can be severely damaged and ruptured due to the intense impact loading from Hydrodynamic Ram (HRAM), which causes a primary shock wave, and then a subsequent loading phase when a cavity evolves in the fluid. In the design of fuel tanks for aircraft, and other transport vehicles, the HRAM pressure is a major concern for the reliability of the structure. In this paper, experiments of high-velocity projectiles impacting two different types of fluid-filled containers, including an aluminium wall and a composite aluminium/rubber wall, were performed to study the mitigation effect of the rubber layer on the damage of the structure and the impact loading from Hydrodynamic Ram. A high-speed camera was employed to record the formation process of the cavity, and the shock wave pressure-time histories in the fluid were also obtained by pressure transducers. By comparing and analysing the experimental results, it is shown that the rubber layer of the composite wall container was able to reduce the reflected shock pressure and the deformation of the structure.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies