Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Alignment of CanMEDS-Based Undergraduate and Postgraduate Pharmacy Curricula in The Netherlands

Tytuł:
Alignment of CanMEDS-Based Undergraduate and Postgraduate Pharmacy Curricula in The Netherlands
Autorzy:
Andries S. Koster
Aukje K. Mantel-Teeuwisse
Herman J. Woerdenbag
Wilhelmina M. C. Mulder
Bob Wilffert
Tom Schalekamp
Henk Buurma
Ingeborg Wilting
Marnix P. D. Westein
Temat:
competence-based pharmacy education
CanMEDS
curriculum design
expertise development
professional identity
integrated pedagogy model
Pharmacy and materia medica
RS1-441
Źródło:
Pharmacy, Vol 8, Iss 3, p 117 (2020)
Wydawca:
MDPI AG, 2020.
Rok publikacji:
2020
Kolekcja:
LCC:Pharmacy and materia medica
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2226-4787
Relacje:
https://www.mdpi.com/2226-4787/8/3/117; https://doaj.org/toc/2226-4787
DOI:
10.3390/pharmacy8030117
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/bbbfab4167234567851cd1205b8ca9ea  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.bbbfab4167234567851cd1205b8ca9ea
Czasopismo naukowe
In this article the design of three master programs (MSc in Pharmacy) and two postgraduate specialization programs for community or hospital pharmacist is described. After a preceding BSc in Pharmacy, these programs cover the full pharmacy education capacity for pharmacists in primary and secondary health care in the Netherlands. All programs use the CanMEDS framework, adapted to pharmacy education and specialization, which facilitates the horizontal integration of pharmacists’ professional development with other health care professions in the country. Moreover, it is illustrated that crossing the boundary from formal (university) education to experiential (workplace) education is eased by a gradual change in time spent in these two educational environments and by the use of comparable monitoring, feedback, and authentic assessment instruments. A reflection on the curricula, based on the principles of the Integrative Pedagogy Model and the Self-determination Theory, suggests that the alignment of these educational programs facilitates the development of professional expertise and professional identity of Dutch pharmacists.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies