Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

STUDENT PERMANENCE IN DISTANCE EDUCATION: A CHALLENGE IN HEALTH MANAGERS’ TRAINING

Tytuł:
STUDENT PERMANENCE IN DISTANCE EDUCATION: A CHALLENGE IN HEALTH MANAGERS’ TRAINING
Autorzy:
Ricardo Bezerra Cavalcante
Fabricia Almeida Diniz
Patrícia Peres de Oliveira
Humberto Ferreira de Oliveira Quites
Richardson Miranda Machado
Tarcísio Laerte Gontijo
Temat:
Information Technology
Education
Distance
Health Management
Health human resource training
Education continuing
Nursing
RT1-120
Medicine (General)
R5-920
Public aspects of medicine
RA1-1270
Źródło:
Cogitare Enfermagem, Vol 22, Iss 2, p e49221 (2017)
Wydawca:
Universidade Federal do Paraná, 2017.
Rok publikacji:
2017
Kolekcja:
LCC:Nursing
LCC:Medicine (General)
LCC:Public aspects of medicine
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
Spanish; Castilian
Portuguese
ISSN:
1414-8536
2176-9133
Relacje:
https://doaj.org/toc/1414-8536; https://doaj.org/toc/2176-9133
DOI:
10.5380/ce.v22i1.49221
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/ecf4655ae40c45029dcdd22b2f2a1a77  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.f4655ae40c45029dcdd22b2f2a1a77
Czasopismo naukowe
Case study with a qualitative approach, aiming to analyze students’ permanence in a specialization course in Health Management in the distance education modality, offered at a higher education institution. The participants were 59 students affiliated with in-class support hubs in Minas Gerais and São Paulo, who answered the semistructured interview and an online questionnaire in August 2014. Thematic-Categorical Content Analysis and simple descriptive statistics were used. As the theoretical framework, the final model to analyze students’ permanence in distance education courses was used. It was verified that family support, work, interaction with the tutor and technological skills favored the permanence. An appropriate academic structure, associated with the credibility of the proponent institution and the student’s commitment catalyzed the permanence. It is concluded that health managers’ training in distance education requires that the multiple factors that influence this permanence be taken into account.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies