Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Design and Implementation of XiaoIce, an Empathetic Social Chatbot

Tytuł:
The Design and Implementation of XiaoIce, an Empathetic Social Chatbot
Autorzy:
Zhou, Li
Gao, Jianfeng
Li, Di
Shum, Heung-Yeung
Temat:
Computational linguistics. Natural language processing
P98-98.5
Źródło:
Computational Linguistics, Vol 46, Iss 1, Pp 53-93 (2020)
Wydawca:
The MIT Press, 2020.
Rok publikacji:
2020
Kolekcja:
LCC:Computational linguistics. Natural language processing
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
0891-2017
1530-9312
Relacje:
https://doaj.org/toc/0891-2017; https://doaj.org/toc/1530-9312
DOI:
10.1162/coli_a_00368
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/f485cc60907c4e41932070faba6ee98e  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.f485cc60907c4e41932070faba6ee98e
Czasopismo naukowe
This article describes the development of Microsoft XiaoIce, the most popular social chatbot in the world. XiaoIce is uniquely designed as an artifical intelligence companion with an emotional connection to satisfy the human need for communication, affection, and social belonging. We take into account both intelligent quotient and emotional quotient in system design, cast human–machine social chat as decision-making over Markov Decision Processes, and optimize XiaoIce for long-term user engagement, measured in expected Conversation-turns Per Session (CPS). We detail the system architecture and key components, including dialogue manager, core chat, skills, and an empathetic computing module. We show how XiaoIce dynamically recognizes human feelings and states, understands user intent, and responds to user needs throughout long conversations. Since the release in 2014, XiaoIce has communicated with over 660 million active users and succeeded in establishing long-term relationships with many of them. Analysis of large-scale online logs shows that XiaoIce has achieved an average CPS of 23, which is significantly higher than that of other chatbots and even human conversations.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies