Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Instrument Identification in Polyphonic Music: Feature Weighting to Minimize Influence of Sound Overlaps

Tytuł:
Instrument Identification in Polyphonic Music: Feature Weighting to Minimize Influence of Sound Overlaps
Autorzy:
Hiroshi G. Okuno
Tetsuya Ogata
Kazunori Komatani
Masataka Goto
Tetsuro Kitahara
Temat:
Telecommunication
TK5101-6720
Electronics
TK7800-8360
Źródło:
EURASIP Journal on Advances in Signal Processing, Vol 2007 (2007)
Wydawca:
SpringerOpen, 2007.
Rok publikacji:
2007
Kolekcja:
LCC:Telecommunication
LCC:Electronics
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
1687-6172
1687-6180
Relacje:
https://doaj.org/toc/1687-6172; https://doaj.org/toc/1687-6180
DOI:
10.1155/2007/51979
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/fa6ea2d308af4cf49f26a3672a5e0e11  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.fa6ea2d308af4cf49f26a3672a5e0e11
Czasopismo naukowe
We provide a new solution to the problem of feature variations caused by the overlapping of sounds in instrument identification in polyphonic music. When multiple instruments simultaneously play, partials (harmonic components) of their sounds overlap and interfere, which makes the acoustic features different from those of monophonic sounds. To cope with this, we weight features based on how much they are affected by overlapping. First, we quantitatively evaluate the influence of overlapping on each feature as the ratio of the within-class variance to the between-class variance in the distribution of training data obtained from polyphonic sounds. Then, we generate feature axes using a weighted mixture that minimizes the influence via linear discriminant analysis. In addition, we improve instrument identification using musical context. Experimental results showed that the recognition rates using both feature weighting and musical context were 84.1% for duo, 77.6% for trio, and 72.3% for quartet; those without using either were 53.4, 49.6, and 46.5%, respectively.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies