Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effect of end-of-life nursing education on the knowledge and performance of nurses in the intensive care unit: a quasi-experimental study

Tytuł:
Effect of end-of-life nursing education on the knowledge and performance of nurses in the intensive care unit: a quasi-experimental study
Autorzy:
Sima Sadat Ghaemizade Shushtari
Shahram Molavynejad
Mohammad Adineh
Mohsen Savaie
Asaad Sharhani
Temat:
End-of-life nursing care education
Nursing education
Knowledge and performance of nurses
Nursing
RT1-120
Źródło:
BMC Nursing, Vol 21, Iss 1, Pp 1-8 (2022)
Wydawca:
BMC, 2022.
Rok publikacji:
2022
Kolekcja:
LCC:Nursing
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
1472-6955
Relacje:
https://doaj.org/toc/1472-6955
DOI:
10.1186/s12912-022-00880-8
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/cfd56d9efdd84515bbcd4d394547f492  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.fd56d9efdd84515bbcd4d394547f492
Czasopismo naukowe
Abstract Background End-of-life care education is required for nurses to acquire the clinical competence necessary for the improvement of the quality of end-of-life nursing care. The aim of this study was to determine the effect of nursing care education based on End-of-Life Nursing Education Consortium (ELNEC) on the knowledge and performance of nurses working in the intensive care unit (ICU). Methods This quasi-experimental study was conducted with a pretest–posttest design. From among nurses working in the ICU of Golestan and Imam Khomeini hospitals in Ahvaz, Iran, 80 nurses were selected based on the inclusion criteria. They were randomly assigned to the intervention and control groups (40 people in each group) using a table of random numbers. Data were collected using a demographic characteristics form, the ELNEC Knowledge Assessment Test (ELNEC-KAT), and the Program in Palliative Care Education and Practice Questionnaire (German Revised Version; PCEP-GR). Results A significant difference was observed between the intervention and control groups in terms of the average knowledge score in all 9 modules including nursing care, pain management and control, disease symptom management, ethical/legal issues, culture, communication with the patient and his/her family, loss and grief, death, and quality of life (QOL) (P
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies