Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Cost of Doing Politics : How Partisanship and Public Opinion Shape Corporate Influence

Tytuł:
The Cost of Doing Politics : How Partisanship and Public Opinion Shape Corporate Influence
Autorzy:
Jane L. Sumner
Temat:
Consumer behavior--Political aspects
Corporations--Political activity
Boycotts
Public-private sector cooperation
Typ zasobu:
eBook.
Kategorie:
POLITICAL SCIENCE / American Government / General
Książka elektroniczna
Using quantitative and qualitative evidence, Sumner shows how consumer boycotts can work to dissuade companies from donating money to politicians, but may also encourage companies to attempt influence by largely invisible means. Boycotts do not work as many people expect – by threatening sales. Instead, Sumner shows how boycotts are less a statement of consumer behaviour than a way for people to signal their political inclinations, and they primarily hurt companies by tarnishing their reputation. Political influence is about building relationships, which means that companies have many more options for influence than just PAC contributions and formal lobbying. With these options available, companies can decide how to influence politics when they need to, and the tarnish of boycotts to a company's image can push some businesses to pursue options that are less noticeable to the public.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies