Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Minds, forms, and spirits : The nature of Cartesian disenchantment

Tytuł :
Minds, forms, and spirits : The nature of Cartesian disenchantment
Autorzy :
VAN RULER, Han
Pokaż więcej
Temat :
Activité
Activity
Causalité
Causality
Descartes (R.)
Dieu
God
Esprit
Mind
Spirit
Homme
Man
Mécanisme
Mechanism
Nature
Occasionnalisme
Occasionalism
Physique
Physics
Spinoza (B.)
Bekker (B.)
Geulincx (A.)
Philosophie
Philosophy
Esprit et corps. Identité personnelle
Mind and body. Personal identity
Alternatywny tytuł :
Esprits et formes : la nature du désenchantement cartésien
Źródło :
Journal of the history of ideas (Print). 61(3):381-395
Wydawca :
Baltimore, MD: Johns Hopkins University Press, 2000.
Rok publikacji :
2000
Opis fizyczny :
print
Materiał oryginalny :
INIST-CNRS
Typ dokumentu :
Article
Opis pliku :
text
Język :
English
Afiliacje autora :
Erasmus University, Rotterdam, Netherlands
ISSN :
0022-5037
Dostęp URL :
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=search&terms=1148127
Prawa :
Copyright 2001 INIST-CNRS
CC BY 4.0
Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS
Numer akcesji :
edsfra.1148127
Czasopismo naukowe
L'A. défend la thèse selon laquelle la théorie de la causalité et le mécanisme physique développés par Descartes aboutissent à une forme de désenchantement, défini par le penseur cartésien B. Bekker comme le rejet de toute activité spirituelle, des démons et des anges. Face à ce nouveau réductionnisme mécanique de Descartes, l'A. montre que le penseur A. Geulincx oppose une conception occasionnaliste de la nature comme effet de la volonté de Dieu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies