Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Jack Daniel's America : Iconic brands as ideological parasites and proselytizers

Tytuł :
Jack Daniel's America : Iconic brands as ideological parasites and proselytizers
Autorzy :
HOLT, Douglas B
Pokaż więcej
Temat :
Alcool
Alcohol
Commercialisation
Marketing
Consommation
Consumption
Frontière
Boundary
Idéologie
Ideology
Masculinité
Masculinity
Modèle culturel
Cultural Pattern
Publicité
Advertising
Représentation
Representation
Marque commerciale
Whisky
consumer culture
consumption
marketing
masculinity
Sociologie
Sociology
Sociologie économique et du développement
Sociology of economy and development
Sociologie économique
Economic sociology
Comportement économique. Consommation
Economic behaviour. Consumption
Alternatywny tytuł :
L'Amérique de Jack Daniel : marques icônes comme parasites idéologiques et prosélytes
Źródło :
Journal of consumer culture. 6(3):355-377
Wydawca :
London: Sage, 2006.
Rok publikacji :
2006
Opis fizyczny :
print; 23; 23 ref
Materiał oryginalny :
INIST-CNRS
Typ dokumentu :
Article
Opis pliku :
text
Język :
English
Afiliacje autora :
Oxford University, United Kingdom
ISSN :
1469-5405
Dostęp URL :
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=search&terms=18230027
Prawa :
Copyright 2007 INIST-CNRS
CC BY 4.0
Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS
Numer akcesji :
edsfra.18230027
Czasopismo naukowe
Branding is often viewed as a form of ideological influence, but how brands impact ideology has not been carefully specified. I use a genealogical study of the emergence of Jack Daniel's whiskey as an iconic brand to specify the ideological role played by such brands in relation to other producers of ideological change, particularly the other culture industries. I demonstrate that brands play a distinctive role, quite different from that critics have described: brands act as parasites riding the coat-tails of other more powerful cultural forms, but then use their market power to proselytize these ideological revisions. Through ubiquity and repetition, brands transform emergent culture into dominant norms.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies