Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Two Sides of the Coin: Assessing the Influence of Social Network Site Use During the 2012 U.S. Presidential Campaign

Tytuł :
Two Sides of the Coin: Assessing the Influence of Social Network Site Use During the 2012 U.S. Presidential Campaign
Autorzy :
WEIWU ZHANG
SELTZER, Trent
BICHARD, Shannon L
Symposium - The Internet and Campaign 2012: Developments and Trends(2012)
Pokaż więcej
Temat :
Attitude envers
Attitude towards
Démocratie
Democracy
Electeur
Voter
Election présidentielle
Presidential election
Gouvernance
Governance
Internet
Réseau social
Social network
SNS
democracy
political campaigns
selective exposure
Sociologie
Sociology
Sociologie politique
Political sociology
Comportement politique
Political behaviour
Sociologie de la connaissance et de la culture
Sociology of knowledge and sociology of culture
Sociologie de la communication et des mass media. Linguistique
Sociology of communication and mass media. Sociolinguistics
Źródło :
Social science computer review. 31(5):542-551
Wydawca :
Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2013.
Rok publikacji :
2013
Opis fizyczny :
print; 10; 1 p.1/2
Materiał oryginalny :
INIST-CNRS
Typ dokumentu :
Conference Paper
Opis pliku :
text
Język :
English
Afiliacje autora :
College of Media and Communication, Texas Tech University, Lubbock, TX, United States
ISSN :
0894-4393
Dostęp URL :
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=search&terms=27749088
Prawa :
Copyright 2015 INIST-CNRS
CC BY 4.0
Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS
Numer akcesji :
edsfra.27749088
Konferencja
The increasing popularity of social network sites (SNSs) in election campaigns provides a unique climate for scholarly inquiry. The study reported here builds upon Zhang, Johnson, Seltzer, and Bichard and investigates the impact of different types of SNS use on voters' attitudes and behavior during the 2012 U.S. presidential campaign. Sites such as Facebook, Google Plus, Twitter, and YouTube are included to offer a robust assessment of distinct relationships. A national online panel of Internet users was utilized to examine reliance on SNSs and the multiple consequences on political attitudes and behavior such as political participation, political interest, selective exposure, selective avoidance, and strength of party affiliation. The findings are evaluated for theoretical and practical implications on democratic governance.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies