Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Running on the Web: Online Self-Presentation Strategies in Mixed-Gender Races

Tytuł :
Running on the Web: Online Self-Presentation Strategies in Mixed-Gender Races
Autorzy :
BANWART, Mary Christine
WINFREY, Kelly L
Symposium - The Internet and Campaign 2012: Developments and Trends(2012)
Pokaż więcej
Temat :
Candidat
Candidate
Election présidentielle
Presidential election
Femme
Woman
Genre
Gender
Image
Présentation
Presentation
Race
Web
campaign websites
candidate self-presentation strategies
women candidates
Sociologie
Sociology
Sociologie de la famille. Groupes d'âge
Sociology of the family. Age groups
Statut social de la femme. Emancipation des femmes
Woman social status. Women's emancipation
Sociologie politique
Political sociology
Comportement politique
Political behaviour
Sociologie de la connaissance et de la culture
Sociology of knowledge and sociology of culture
Sociologie de la communication et des mass media. Linguistique
Sociology of communication and mass media. Sociolinguistics
Źródło :
Social science computer review. 31(5):614-624
Wydawca :
Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2013.
Rok publikacji :
2013
Opis fizyczny :
print; 11; 1 p
Materiał oryginalny :
INIST-CNRS
Typ dokumentu :
Conference Paper
Opis pliku :
text
Język :
English
Afiliacje autora :
Department of Communication Studies, University of Kansas, Lawrence, KS, United States
ISSN :
0894-4393
Dostęp URL :
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=search&terms=27749094
Prawa :
Copyright 2015 INIST-CNRS
CC BY 4.0
Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS
Numer akcesji :
edsfra.27749094
Konferencja
Online self-presentation strategies are critical for female candidates to develop and deliver effectively. This is because the media appear to cover male and female candidates differently in news coverage, and research-based evidence continues to suggest that voters hold male and female candidates to different standards in mixed-gender races. This study examines how women running in mixed-gender races during the 2012 general election cycle employed self-presentation strategies to present a viable image for election. Candidate websites from U.S. House races featuring a female and male candidate are analyzed for their overall use of feminine versus masculine styles, as well as style-based issue discussion and image presentation. The results are compared to past research to further highlight relevant changes over time as women continue to construct their candidacies and define their space—and voice—within the political environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies