Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

VALIULLA IAKUPOV'S TATAR ISLAMIC TRADITIONALISM

Tytuł :
VALIULLA IAKUPOV'S TATAR ISLAMIC TRADITIONALISM
Autorzy :
BUSTANOV, Alfrid K
KEMPER, Michael
Pokaż więcej
Temat :
Politique
Politics
Religion
Histoire et sciences des religions
History and sciences of religions
Religions d'Asie
Asian religions
Religion védique. Hindouisme. Jinisme. Sikhisme
Vedic religions. Hinduism. Jainism. Sikhism
Bouddhisme
Buddism
Autres religions (Chine, Japon, etc.)
Other religions (China, Japan, etc.)
Źródło :
Asiatische Studien. 67(3):809-835
Wydawca :
Bern: Lang, 2013.
Rok publikacji :
2013
Opis fizyczny :
print; 27
Materiał oryginalny :
INIST-CNRS
Typ dokumentu :
Article
Opis pliku :
text
Język :
English
Afiliacje autora :
University of Amsterdam, Netherlands
ISSN :
0004-4717
Dostęp URL :
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=search&terms=27896230
Prawa :
Copyright 2015 INIST-CNRS
CC BY 4.0
Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS
Numer akcesji :
edsfra.27896230
Czasopismo naukowe
In this article we analyze the concept of traditional Islam in the writings of the Tatar scholar Valiulla Iakupov (1963―2012). We discuss Iakupov's interpretation of the history of Tatar Islam, his views on Wahhabism (which he condemned in strongest terms), and on state-Islam relations in contemporary Russia, as well as his ideas about the relation between Islamic authority and secular science. Against the background of this content analysis, we then proceed to analyze Iakupov's religious language, especially his use of Arabic-origin loanwords and their Russian equivalents of Church Slavonic origin, and also his creative coinage of new religious terms. While Iakupov was above all known as a proponent of the use of Tatar as Russia's major language for Islam, we argue that Iakupov also made a significant contribution to the development of Islamo-Russian as the new religious idiom of Muslims in the Russian-speaking world.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies