Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Who reports it best? A comparison between parent-report, self-report, and the real life social behaviors of adults with Williams syndrome

Tytuł :
Who reports it best? A comparison between parent-report, self-report, and the real life social behaviors of adults with Williams syndrome
Autorzy :
FISHER, Marisa H
MELLO, Maria P
DYKENS, Elisabeth M
Pokaż więcej
Temat :
Aberration chromosomique
Chromosomal aberration
Aberración cromosómica
Homme
Human
Hombre
Interaction sociale
Social interaction
Interacción social
Adulte
Adult
Adulto
Analyse comportementale
Behavioral analysis
Análisis conductual
Arriération mentale
Mental retardation
Retraso mental
Autoévaluation
Self evaluation
Autoevaluación
Comportement social
Social behavior
Conducta social
Déficience intellectuelle
Intellectual deficiency
Deficiencia intelectual
Etude comparative
Comparative study
Estudio comparativo
Handicap
Discapacidad
Observation
Observación
Syndrome de Williams
Williams syndrome
Trouble du développement
Developmental disorder
Trastorno desarrollo
Evaluation par le parent
Parent rating
Valuación por el pariente
Behavioral observation
Correspondence
Intellectual disability
Self report
Sociability
Sciences biologiques et medicales
Biological and medical sciences
Sciences medicales
Medical sciences
Psychopathologie. Psychiatrie
Psychopathology. Psychiatry
Etude clinique de l'adulte et de l'adolescent
Adult and adolescent clinical studies
Genetique medicale
Medical genetics
Aberrations chromosomiques
Chromosome aberrations
Psychologie. Psychanalyse. Psychiatrie
Psychology. Psychoanalysis. Psychiatry
PSYCHOPATHOLOGIE. PSYCHIATRIE
Cognition
Psychology, psychopathology, psychiatry
Psychologie, psychopathologie, psychiatrie
Źródło :
Research in developmental disabilities (Print). 35(12):3276-3284
Wydawca :
Amsterdam: Elsevier, 2014.
Rok publikacji :
2014
Opis fizyczny :
print; 9; 3/4 p
Materiał oryginalny :
INIST-CNRS
Typ dokumentu :
Article
Opis pliku :
text
Język :
English
Afiliacje autora :
Department of Counseling, Educational Psychology, and Special Education, Michigan State University, United States
Department of Special Education, Vanderbilt University, United States
Vanderbilt Kennedy Center, United States
ISSN :
0891-4222
Dostęp URL :
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=search&terms=29050855
Prawa :
Copyright 2015 INIST-CNRS
CC BY 4.0
Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS
Numer akcesji :
edsfra.29050855
Czasopismo naukowe
Given the reliance on self-report in studies of adults with intellectual disabilities, this study examined individual vs. parental reports concerning the social approach behaviors of adults with Williams syndrome (WS) across a hypothetical and a live behavioral setting. Individuals with WS (N = 30) were asked whether they would approach strangers in two hypothetical, laboratory tasks (yes/no questionnaire vs. judging facial stimuli of individuals with different emotional expressions). Similarly, their parents also responded to a rating scale of their child's social approach behavior toward strangers displaying various emotions. Then, in a community setting, behavioral coders recorded actual social approaches of individuals with WS toward strangers. Although self-report ratings were consistent across measures, these measures did not correspond to the individuals' actual behaviors during the community observations. Conversely, parental reports did not correspond to their child's self-report measures, but parents did more accurately predict their child's real-life social approach behaviors. Implications are discussed for both research and practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies