Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

First and Second Language English Students in Tertiary Education: Reading and Academic Performance

Tytuł :
First and Second Language English Students in Tertiary Education: Reading and Academic Performance
Autorzy :
Andor, Karen Erica
Pokaż więcej
Index Terms :
academic performance
english first language
english second language
reading
SDRT
university
Thesis
Wydawca :
University of the Witwatersrand 2006-11-01T07:25:47Z
Typ dokumentu :
Zasób elektroniczny
URL :
http://hdl.handle.net/10539/1554
Uwaga :
396410 bytes
application/pdf
English
Pozostałe numery :
OG# oai:wiredspace.wits.ac.za:10539/1554
811022187
Źródło wspomagające :
From OAIster®, provided by the OCLC Cooperative.
Numer akcesji :
edsoai.ocn811022187
Zasób elektroniczny
Previous studies have examined the issue of assessing university students and relating their performance on the assessment measures to their academic performance in South Africa (Butler & Van Dyk, 2004; Nel, Dreyer, & Kopper, 2004). Nel et al (2004) used a comprehensive assessment battery whereas Butler and Van Dyk (2004) used a single test, the ELSA-PLUS. However, there is very little research on the relationship between reading and academic performance (Onwuebuzie, Mayes, Arthur, Johnson, Robinson, Ashe, Elbedous & Collins, 2004). The Stanford Diagnostic Reading Test (SDRT) Blue Level was administered to 380 first year students in the one of the schools in an English medium university in South Africa at the beginning of 2005. 67 students volunteered to have their results used in the study of which 22 were English second language (L2) speakers and 43 were English first language (L1) speakers. The results showed that there were significant differences between the L1 and L2 students, where the performance of the L2 students was significantly weaker than that of the L1 students on the Reading Comprehension, Vocabulary, Word Parts and Structural Analysis subtests of the SDRT. However, it emerged that the SDRT is not a good predictive test for academic achievement for either L1 or L2 students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies