Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Comparing NET and ERI Standardized Exam Scores between Baccaulureate Graduates who Pass or Fail the NCLEX-RN

Tytuł :
Comparing NET and ERI Standardized Exam Scores between Baccaulureate Graduates who Pass or Fail the NCLEX-RN
Wydawca :
Digital
Dodane szczegóły :
Bondmass, Mary D.
Moonie, Sheniz
Kowalski, Susan
Typ dokumentu :
Zasób elektroniczny
Index Terms :
Baccalaureate Nursing Graduates
Education, Nursing, Baccalaureate
Educational Measurement/standards
Educational Measurement/statistics & numerical data
Educational tests and measurements
Educational tests and measurements—Standards
ERI
National Council Licensure Examination for Registered Nurses
NCLEX-RN©
NET™
Nurses—Education
Nursing—Education
Pass Rates
United States
Community-Based Research
Education
Nursing
text
URL :
http://digitalscholarship.unlv.edu/env_occ_health_fac_articles/119">http://digitalscholarship.unlv.edu/env_occ_health_fac_articles/119
http://digitalscholarship.unlv.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1118&context=env_occ_health_fac_articles">http://digitalscholarship.unlv.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1118&context=env_occ_health_fac_articles
Dostępność :
Open access content. Open access content
Uwaga :
application/pdf
English
Pozostałe numery :
UNL oai:digitalscholarship.unlv.edu:env_occ_health_fac_articles-1118
875933427
Źródło wspomagające :
UNIV OF NEVADA LAS VEGAS
From OAIster®, provided by the OCLC Cooperative.
Numer akcesji :
edsoai.ocn875933427
Zasób elektroniczny
In the United States, nursing programs are commonly evaluated by their graduates success on the National Council Licensure Examination for Registered Nurses (NCLEX-RN). The purpose of this paper is to describe a change in NCLEX-RN success rates following the addition of standardized exams throughout our program's curriculum, and to compare these exam scores between graduates who pass NCLEX-RN and those who do not. Our results indicate an 8.5% change (p < 0.000) in the NCLEX-RN pass rate from our previous 5-year mean pass rate, and significant differences in standardized test scores for those who pass the NCLEX-RN compared to those who do not (p < 0.03). We conclude that our selected standardized exam scores are able to significantly identify graduates who are more likely to pass NCLEX-RN than not.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies