Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Exploring the Manifestation of Critical Thinking in the Moroccan Textbooks of English: The Case of 'Ticket 2 English'

Tytuł :
Exploring the Manifestation of Critical Thinking in the Moroccan Textbooks of English: The Case of 'Ticket 2 English'
Index Terms :
Critical thinking; English language classroom; Ticket to English
Critical thinking; English language classroom; Ticket 2 English
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Wydawca :
Universitas Muhammadiyah Sidoarjo 2019-04-20
Dodane szczegóły :
NA
Jebbour, Mohsine
Typ dokumentu :
Zasób elektroniczny
URL :
http://ojs.umsida.ac.id/index.php/jees/article/view/1783">http://ojs.umsida.ac.id/index.php/jees/article/view/1783
http://ojs.umsida.ac.id/index.php/jees/article/view/1783/1507">http://ojs.umsida.ac.id/index.php/jees/article/view/1783/1507
Dostępność :
Open access content. Open access content
Copyright (c) 2019 Mohsine Jebbour
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Pozostałe numery :
IDMUH oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1783
1104053440
Źródło wspomagające :
UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH SIDOARJO
From OAIster®, provided by the OCLC Cooperative.
Numer akcesji :
edsoai.on1104053440
Zasób elektroniczny
The purpose of this study was to explore whether Ticket 2 English, a Moroccan textbook of English, includes elements of critical thinking, which refers to the skill and disposition to select, collect, analyze, and evaluate information effectively. Descriptive analysis was employed to document instructions and activities that support the inclusion of critical thinking (CT) elements in the textbook. Results suggest that Ticket 2 English includes most of the skills found in Bloom’s taxonomy, important critical thinking dispositions, and some activities for teaching critical thinking. Yet, textbook designers need to supplement textbooks of English with additional activities, and high school teachers of English need to implement new teaching materials and practices to help enhance students’ level of critical thinking.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies