Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

The Relationship of Arousal to Retention of Stimulus-Response, Response and Stimulus Terms in Paired Associate Learning.

Tytuł :
The Relationship of Arousal to Retention of Stimulus-Response, Response and Stimulus Terms in Paired Associate Learning.
Autorzy :
Kumar, Krishna; Powers, Marjorie
Źródło :
26 pp.
Dostępność :
 
Recenzowane naukowo :
N/A
Data publikacji :
1974
Deskryptory :
Arousal Patterns, Association Measures, Cues, Paired Associate Learning, Recall (Psychology), Responses, Retention (Psychology), Stimuli, Time Factors (Learning), Visual Stimuli
Liczba referencji :
0
Uwagi :
Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Chicago, Illinois, April, 1974)
Liczba stron :
26
Typ publikacji :
Reports - Research
Kod czasopisma :
RIEMAY1975
Data wpisu :
1975
Numer akcesji :
ED101005
Raport
Seven paired-associates were constructed using words (for which scales values on arousal were derived by paired-comparison technique) as stimulus terms and digits (two through eight) as response terms. Forty subjects were randomly assigned to one of four conditions-cued or free recall and short or long-term tests following a single learning trial. Recall of pairs was very poor in all conditions. That level of arousal of words aids in the learning of the pairs was not substantiated by an analysis of the free-recall data on recall of the pairs, the stimulus terms, and the response terms. (Author)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies