Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Looking Forward, Looking Backward: An Investigation of Students' Understanding of the Nature of Science.

Tytuł:
Looking Forward, Looking Backward: An Investigation of Students' Understanding of the Nature of Science.
Autorzy:
Forawi, Sufian A.
Deskryptory:
High Schools
Knowledge Base for Teaching
Science Instruction
Scientific Concepts
Scientific Principles
Teaching Methods
Język:
English
Recenzowane naukowo:
N
Page Count:
23
Data publikacji:
2000
Typ dokumentu:
Reports - Research
Speeches/Meeting Papers
Uwagi:
Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching (New Orleans, LA, April 28-May 1, 2000). One page contains smudged text.
Kod czasopisma:
RIESEP2000
Data wpisu:
2000
Numer akcesji:
ED439959
Raport
This paper examines and tests the assumptions that a curriculum which adequately portrays instructional strategies (related to teaching the nature of science, science curricular content, and teachers' views of the nature of science) will increase students' understanding of the nature of science. This study was conducted over a 16-week period. A pretest-posttest nonequivalent-groups design was utilized to investigate seven research hypotheses. Three independent variables examined included teachers' conceptions of the nature of science, the use of instructional strategy, and the use of curricular content. The dependent variable was the students' scores on the Nature of Scientific Knowledge Scale. Results indicated that teachers with a high understanding of the nature of science were found to reflect the instrumentalist nature of science in their teaching practices. One implication is the importance of the instructional strategy in promoting students' understanding of the nature of science. (Contains 27 references.) (CCM)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies