Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Practitioner's Guide to Student Financial Literacy

Tytuł:
Practitioner's Guide to Student Financial Literacy
Autorzy:
Cohen, Steven L.
Deskryptory:
Higher Education
Administrator Attitudes
College Faculty
Teacher Attitudes
Undergraduate Students
Money Management
Information Dissemination
Curriculum
Student Evaluation
Guides
Język:
English
Źródło:
ProQuest LLC. 2018Ed.D. Dissertation, University of Pittsburgh.
Dostępność:
ProQuest LLC. 789 East Eisenhower Parkway, P.O. Box 1346, Ann Arbor, MI 48106. Tel: 800-521-0600; Web site: http://www.proquest.com/en-US/products/dissertations/individuals.shtml
Recenzowane naukowo:
N
Page Count:
171
Data publikacji:
2018
Typ dokumentu:
Dissertations/Theses - Doctoral Dissertations
Education Level:
Higher Education
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2018
Dostęp URL:
http://gateway.proquest.com/openurl?url_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&res_dat=xri:pqm&rft_dat=xri:pqdiss:10984357  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
ED588307
Dysertacja/Praca dyplomowa
This study was conducted as a comprehensive literature review Problem of Practice supplemented by targeted qualitative semi-structured interviews of Institution of Higher Education (IHE) administrators and professionals whose experience includes undergraduate student financial literacy information dissemination, curriculum, programming, and assessment. The administrators and professionals validated the literature review findings and framed the development of the Practioner's Guide to Student Financial Literacy. The study discusses the symbiotic relationship between Financial Literacy Subjects, Financial Literacy Information Dissemination, and the role of key IHE departments in developing an exemplary program to educate undergraduate students towards financial literacy. The guide identifies and addresses key financial issues IHE undergraduate students need to learn to become financially literate and the core characteristics of a learning outcomes-based financial literacy curriculum. [The dissertation citations contained here are published with the permission of ProQuest LLC. Further reproduction is prohibited without permission. Copies of dissertations may be obtained by Telephone (800) 1-800-521-0600. Web page: http://www.proquest.com/en-US/products/dissertations/individuals.shtml.]

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies