Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Action Research in Education: Incorporation of Feedback among Students Using a Combination of Reinforcement and Immediate Transfer

Tytuł:
Action Research in Education: Incorporation of Feedback among Students Using a Combination of Reinforcement and Immediate Transfer
Autorzy:
Vinay, Aparna
Deskryptory:
Action Research
Educational Research
Feedback (Response)
Transfer of Training
Reinforcement
Academic Achievement
Psychology
International Schools
Foreign Countries
Error Patterns
Error Correction
Teacher Effectiveness
Teaching Methods
Secondary School Students
Student Improvement
Tests
Język:
English
Źródło:
Online Submission. 2019.
Recenzowane naukowo:
N
Page Count:
19
Data publikacji:
2019
Typ dokumentu:
Reports - Research
Tests/Questionnaires
Education Level:
Secondary Education
Abstractor:
As Provided
Data wpisu:
2019
Numer akcesji:
ED597586
Raport
The present study is an action research in the field of education. The aim of the study was to see if immediate transfer of feedback and reinforcement can help to improve students' academic performance and help in the understanding and incorporation of feedback. The study was done on a sample of 15 psychology students of an international School in Mumbai. Methods of questionnaire, observation and objective assessments are used in this study to collect data. The results suggest that immediate transfer and reinforcement helps to improve understanding as well as the academic performance of the students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies