Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

The Effects of Problem Posing Learning Model on Students' Learning Achievement and Motivation

Tytuł :
The Effects of Problem Posing Learning Model on Students' Learning Achievement and Motivation
Autorzy :
Christidamayani, Agatha Puri; Kristanto, Yosep Dwi (ORCID 0000-0003-1446-0422)
Źródło :
Online Submission, Indonesian Journal on Learning and Advanced Education v2 n2 p100-108 Jul 2020. 9 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED602950">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED602950
Recenzowane naukowo :
Y
Data publikacji :
2020
ISSN :
2655-920x
Deskryptory :
Problem Solving, Academic Achievement, Student Motivation, Learning Motivation, Mathematics Skills, Geometry, Learner Engagement, Cooperative Learning, Self Control, Middle School Students, Grade 8, Foreign Countries, Experimental Groups, Control Groups
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
9
Education Level :
Junior High Schools; Middle Schools; Secondary Education; Elementary Education; Grade 8
Typ publikacji :
Journal Articles; Reports - Research
Kod czasopisma :
APR2020
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
ED602950
Czasopismo naukowe
Posing high-quality problems is a critical skill to be possessed by students in learning mathematics. However, it is still limited in literature in answering whether problem posing learning model effective in improving students' learning achievement and motivation. Therefore, the present study aims to investigate the effect of problem posing learning model in the topics of cube and cuboid on students' learning achievement and motivation. This study employs quasi experimental design with 20 students in experimental group and 24 students in control group. The study found that the problem posing learning model has insignificant effect on the students' learning achievement but has a positive and significant effect of the learning model on the students' learning motivation. Further analysis showed that the learning model also has a significant and positive effect on every aspect of students learning motivation, namely students' interests, enthusiasm, diligence, collaboration, and self-control.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies