Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Using Standards-Based Grading to Reduce Mathematics Anxiety: A Review of Literature

Tytuł :
Using Standards-Based Grading to Reduce Mathematics Anxiety: A Review of Literature
Autorzy :
Dempsey, Patricia; Huber, Tonya
Źródło :
Online Submission. 20 pp.
Dostępność :
Full Text from ERIC Available online: https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED605522">https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED605522
Recenzowane naukowo :
N/A
Data publikacji :
2020
Deskryptory :
Academic Standards, Grading, Mastery Learning, Mathematics Anxiety, Alternative Assessment, Educational Benefits, Formative Evaluation, Learning Motivation
Abstractor :
As Provided
Liczba referencji :
-1
Język :
English
Liczba stron :
20
Typ publikacji :
Information Analyses
Kod czasopisma :
OCT2020
Data wpisu :
2020
Numer akcesji :
ED605522
Raport
Mathematics anxiety is a prevalent problem in many K-12 classrooms, and if not appropriately addressed can cause lasting educational harm to students as they enter adulthood. Researchers suggest that the finality of traditional grades has increased mathematics anxiety in today's classrooms. The extreme weight of grades, such as determining participation in school events, scholarship awards, and further education opportunities is a significant contributing factor to the increased heightened stress. The purpose of this literature review is to address one factor that can decrease mathematics anxiety, the use of standards-based grading, which shows mastery or progress towards mastery on individual standards. The beginning of this review will provide an overview of factors that lead to mathematics anxiety, then move into a discussion about the differences between traditional grading and standards-based grading, then a review of the relevant research studies, and finally an analysis of those studies which drives a call for additional research on this topic. The hope for this review of literature is to encourage math teachers to incorporate standards-based grading into their classrooms to help reduce the negative impacts of mathematics anxiety in students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies